Gratis proefkaartje voor jou!

Maak nu vrijblijvend een account aan en ontvang van ons een gratis proefkaartje.

Mijn gegevens


Ik ben geïnteresseerd in:

Met deze informatie kunnen wij onze service optimaliseren.


Heb je al een account? Inloggen

Meest gestelde vragen

team lief leuk en eigen

Kunnen we je ergens mee helpen?

Kijk dan eens bij onze Meest Gestelde Vragen. En kom je er dan nog niet uit? Mail of bel ons gerust! We helpen graag!

Team Lief Leuk & Eigen

De meest gestelde vragen

assing data to varable start tag replacement for custom theming
  1. Kan ik mijn kaartje ook in een ander formaat krijgen?
  2. Wat kost een geboortekaartje?
  3. Welk papiersoort moet ik kiezen?
  4. Kan ik ook folie aan elk kaartje toevoegen?
  5. Hoe plaats ik mijn teksten netjes in het midden?
  6. Hoe bestel ik een gratis proefdruk van het geboortekaartje?
  7. Ik wil iets in het bestaande ontwerp aanpassen. Kan dat?
  8. Ik wil graag een geheel eigen ontwerp. Kan dat ook?
  9. Het lukt mij niet om het Excel bestand te uploaden
  10. Hebben jullie ook bijpassende sluitstickers bij mijn kaartje?
  11. Ik kan niet alles in mijn kaartje aanpassen
  12. Kan ik de enveloppen vooruit ontvangen?

Of staat je vraag misschien in één van deze categorieën?

Gerelateerde vragen over Kaartje opmaken

- Kan ik mijn kaartje ook in een ander formaat krijgen?

Ja dat kan. We hebben meer dan 30 soorten layouts en formaten. Je vindt alle formaten bij de Basiskaartjes. Je kan het kaartje vervolgens zelf opnieuw opmaken in het nieuwe formaat met onze beeldbank. Heb je een kaartje met vaste achtergronden en waarbij de beeldbank niet openstaat (bijvoorbeeld van de designers zoals Ellabellaboem), dan heb je onze hulp nodig. Wat moet je dan doen:

1. Zoek de lay out op die je wenst, bij onze basiskaartjes.
2. Sla deze op in je account.
3. Mail ons je wensen.
4. Wanneer de formaat aanpassing grote bewerkingen met zich meebrengen voor het aanpassen van de afbeelding, is het mogelijk dat we € 20,00 aanpassingskosten rekenen. We laten dit van te voren weten.
5. Je krijgt van ons bericht wanneer het kaartje in het nieuwe formaat klaar staat in je account.
5. Je kan zelf de teksten in het kaartje aanpassen en een proefkaartje bestellen.

- Hoe plaats ik mijn teksten netjes in het midden?

Je teksten kan je op twee manieren uitlijnen op je kaartje:

1. Met het raster. Links bovenin kan je het raster activeren. In het raster staan ook middenlijnen (deze zijn blauw). Soms zie je deze beter als je even inzoomt op je kaartje (met het schuifje rechts bovenin).

2. Met de optie ‘uitlijnen op zijde’ kan je nog nauwkeuriger uitlijnen met behulp van de xas en yas. Maar wat is de juiste waarde?
Een voorbeeldberekening: (let op: we werken in mm) Stel je kaartje is 100 mm breed en 210 mm hoog. Het midden van het kaartje is dan 50. Nu zie je aan de linkerzijde nog een grijze rand. Dit is de zgn ‘afloop’ van 3 mm. Deze moet je er nog bij op tellen. Het midden in de breedte is dan 53 mm. Het midden in de breedte is dan 210 mm / 2 = 105 mm + 3mm = 108 mm.

- Ik wil mijn afbeelding / illustratie / kleurvlak van mijn kaartje laten aflopen

Wat is afloop?
De afloop is een extra rand om het drukwerk design, waarin je de achtergrond van het ontwerp door laat lopen (foto's, illustraties of kleurvlakken). Deze afloop wordt er uiteindelijk afgesneden.

Waarom moet er een afloop toegevoegd worden aan het ontwerp?
De afloop voorkomt witte randen om het drukwerk ontwerp. In principe wordt de afloop er afgesneden. Het kan echter voorkomen dat de stapel drukwerk onder de druk van het mes licht verschuift bij het schoonsnijden, en kan ervoor zorgen dat een extra strook papier niet van het drukwerk afgesneden wordt. Zonder afloop zal dit resulteren in een opvallende witte rand in het drukwerk. De afloop zorgt ervoor dat je deze minimale verschuiving niet terugziet op het drukwerk. De achtergrond van het ontwerp loopt hierin namelijk door.
Afloop en veiligheids marge

- Hoe pas ik de kleur aan?

Wanneer je de kleur wilt aanpassen, kan je een kleur uit het palet kiezen. Ook kan je een eigen hex code invullen in het vakje kleurcode. Wat is een hexcode?

Een hexcode is een kleurcode voor RGB. Dit is de kleuropbouw voor beeldschermen. Het kaartje wordt uiteindelijk gedrukt in CMYK. Dit wordt in het drukbestand automatisch omgezet. Het kan hierdoor dus zijn dat kleuren op het beeldscherm er anders uit komen te zien dan op het drukwerk. Pas je een kleur aan? Bestel dan altijd een proefkaartje.

- Hoe verander ik de achtergrond?

De achtergrond van het kaartje kan je veranderen wanneer je de icon ‘achtergronden’ in de toolbar ziet staan

Als je hierop klikt, opent het achtergrond toolbar. Klik op het + om de bibliotheek met afbeeldingen en kleuren te openen. Je kan de achtergrond aanpassen met een andere DIY achtergrond of met een kleur. Klik bijvoorbeeld een kleur aan, en kies voor ‘plaatsen’. Je kan een achtergrond op 1 zijde plaatsen of op 2 zijdes tegelijkertijd (alleen bij een dubbel kaartje).

Je kan ook naar de achtergronden via ‘lagen’. Onderaan de toolbar zie je ‘lagen’ staan. De onderste laag heet ‘achtergrond’. Door deze laag aan te klikken, zie je de achtergrond oplichten. Ook opent dan de juiste toolbar ‘achtergronden’ en kan je hier je eigen achtergrond of kleur aanpassen door deze aan te klikken en vervolgens ‘plaatsten’ te kiezen.

- Ik kan niet alles in mijn kaartje aanpassen

Soms zijn teksten of illustraties verstopt onder elkaar en kan je er niet makkelijk bij. In de toolbar rechtsonder in vind je ‘lagen’. Elk element in je kaartje heeft een eigen laag. Het werkt het makkelijkst als je de tekstlagen naar boven plaatst (dat kan met de pijltjes erachter), dan kan je weer makkelijk bij je laag terecht en deze bewerken.

Kom je niet bij een element? Check dan ook even of de laag op slot staat. Je kan de laag van het slot halen door op het slotje te klikken.

Lukt het vervolgens nog niet, mail ons dan gerust!

- Hoe plaats ik een foto in mijn kaartje?
  1. Als het icoontje met de camera in de toolbar staat, kan je een foto toevoegen
  2. Klik de camera aan
  3. Klik op het + om een afbeelding toe te voegen
  4. Zorg ervoor dat je afbeelding als is bewerkt: juiste formaat bijgesneden, kleuren gecorrigeerd. Dit kan je namelijk niet doen in de editor.
  5. Zet jouw afbeelding in de toolbar (let op: 5 mb is voldoende en laadt meestal snel)
  6. Plaats jouw afbeelding in het kaartje en zet deze op de juiste plek.
  7. Let op: als je een afbeelding uit je bibliotheek verwijderd, dan verwijder je daarmee ook de koppeling met jouw kaartje. Als je dit doet nadat je kaartje is besteld en voordat deze is gedrukt, kan je hierdoor je kaartje stuk maken.
- Hoe kan ik goud, zilver of koper aan mijn kaartje toevoegen?

Wil je goud, zilver of koper folie op je kaartje, dan is dat mogelijk. Folie is een optie die dan aan moet staan in de editor en in het winkelmandje. Deze optie staat standaard aan bij de basiskaartjes en bij deze foliekaartjes.

Folie aan 1 of 2 zijdes
Folie is een optie die je wel of niet kan toevoegen per kaartje. Daar ben je zelf vrij in. Je kan in de online ontwerptool folie kiezen als kleur en je kan zelf kiezen of je het zowel aan de voor- als achterzijde toepast. LET OP dat je wel de OPTIE VOOR FOLIE SELECTEERT IN JE WINKELMANDJE. Hier kies je dus definitief voor welke optie folie je gaat. Je ziet per optie de meerprijs staan.

LET OP: wanneer je foliekleur op je kaart hebt gekozen en je kiest NIET voor folie in je winkelmandje, dan wordt er GEEN folie op je kaartje gedrukt. De kleur wordt dan normale kleurbedrukking.

LET OP: anneer je foliekleur op je kaart hebt gekozen op voor en achterzijde en je kiest in je winkelmandje voor folie aan 1 zijde, dan drukken we de voorzijde met folie en de binnenzijde in kleurbedrukking. Als je dit anders wilt, kan je ons mailen.

CONTROLEBESTAND! Voordat we gaan drukken, sturen we je een controlebestand van de foliekaart en laten we zien waar de folie komt. Pas na akkoord op dit drukwerkbestand gaan we de kaarten laten drukken. Houd je mail dus in de gaten.

- Waar moet ik op letten als ik mijn kaartje zelf opmaak?

Er zijn een paar tips waar je op moet letten. 1. Staat de tekst niet te dicht bij de randen. Houd ca 0,5 tot 1 cm tussen de rand van de kaart en de tekst. Je kan de knop .... aanzetten in de editor, dan zie je precies aangegeven waar je binnen moet blijven. 2. Gebruik niet teveel lettertypes door elkaar.

- Ik wil iets in het bestaande ontwerp aanpassen. Kan dat?

Ja hoor dat kan. Er zijn verschillende opties mogelijk:

Aanpassing op maat
Eenmalig meekijken en advies geven op een door jullie gemaakt ontwerp, gratis
Kaartje of ontwerp omzetten naar een ander formaat, gratis - tenzij er bewerkingen nodig zijn: € 20,00
Extra afbeelding in de algemene beeldbank plaatsen € 20,00
Ontwerp op wens aanpassen en plaatsen in jullie account  € 45,00
Afwijkend formaat of stans, ontwerp op maat, niet via de site € 65,00
Illustratie op maat tekenen: op aanvraag

Via de link in de bovenstaande lijst kan je het product via de site bestellen en ons je verzoek mailen.

Lees ook meer bij Kaartje op maat

- Ik wil graag een geheel eigen ontwerp. Kan dat ook?

We helpen jullie graag met het maken van het mooiste kaartje! Dat kan zijn met een kleine aanpassing tot een ontwerp op maat. Dit zijn de mogelijkheden:

Kaartje op maat
Eenmalig meekijken en advies geven op een door jullie gemaakt ontwerp, gratis
Kaartje of ontwerp omzetten naar een ander formaat, gratis - tenzij er bewerkingen nodig zijn: € 20,00
Extra afbeelding in de algemene beeldbank plaatsen € 20,00
Ontwerp op wens aanpassen en plaatsen in jullie account  € 45,00
Custom Made: afwijkend formaat of stans, afwijkend lettertype, ontwerp op maat buiten de site om € 65,00*
Illustratie op maat tekenen: op aanvraag

Via de link in de bovenstaande lijst kan je het product via de site bestellen en ons je verzoek mailen.

Lees ook meer bij Kaartje op maat

*Doorlooptijd Custom Made
Gezien de drukte hebben we momenteel beperkt de ruimte voor een Custom Made. Je mag altijd een mail sturen maar houd rekening met een lange doorlooptijd (ca 6 weken). Meekijken met jullie ontwerp in het account of het ontwerp via de site voor jullie aanpassen is uiteraard wel mogelijk.

- Mijn kaartje staat vergrendeld en ik kan deze niet meer bewerken. Wat nu?

Als je je kaartje besteld (als proef of als oplage) dan wordt deze automatisch vergrendeld om veiligheidsredenen. Je kan je kaartje wel weer bewerken maar dan moet je eerst een kopie van het kaartje maken. Onder het kaartje zie je een symbool staan met 2 vierkantjes. Als je hierop klikt, wordt je kaartje gekopieerd.

- Hoe kan ik het beste mijn bezoek uitnodigen voor een kraamborrel

Kies je voor een kraamborrel en wil je hiervoor een selectie van je verzendlijst voor uitnodigen? Dan kan je kiezen voor een tekstwissel of voor een kraamborrelkaartje.

Tekstwissel
Kies je voor een tekstwissel, dan maak je 2 versies van je kaart met ieder een eigen tekst. Je kan je kaartje in je account kopieren en hernoemen. Plaats dan beide kaartjes in je winkelmandje. Let op: per kaartje wordt dan de eigen staffel gerekend omdat het 2 aparte kaarten zijn.

Los kraamkaartje
Je kan ook kiezen om een los kaartje bij te voegen. Dat kan een klein vierkant kaartje zijn zoals 10x10 of 8,5x5,5. Je vindt hier alle basiskaarten waarmee je een kraamkaart kan opmaken. Of een leuk labeltjes in een vorm die je aan een kaart bindt. We kunnen je helpen om de kraamkaart in de stijl van je geboortekaart op te maken. Mail ons dan.

- Kunnen jullie mijn kaartje controleren?

Bij Lief Leuk & Eigen kan je altijd vragen of de designers even meekijken met je geboortekaartje. Stuur daarvoor een mailtje naar service@liefleukeneigen.nl en vermeld hierin om welk kaartje het gaat, vermeld je emailadres waarop je jouw account hebt geregistreerd en de controle wensen. Onze designers zullen dan contact met je opnemen.


Openingstijden feestdagen:
Niet geopend op algemene feestdagen (2e Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, 2e Pinksterdag, de kerstdagen en Nieuwjaarsdag). Eens in de vijf jaar ook op bevrijdingsdag (5 mei 2020), in verband met sluiting van postdiensten.


service@liefleukeneigen.nl

We proberen je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Dit is ook afhankelijk van de drukte rondom geboortes.


Is je kindje al geboren?
Meld dit dan direct of bel ons!


0251 200203

Wij zijn bereikbaar van:
Ma t/m vrij: 9.00 - 17.00


De Trompet 1918
1967 DB Heemskerk

routebeschrijving

Wij zijn bereikbaar van:
Ma t/m vrij: 9.00 - 17.00