Oplage bestellen

Wanneer jullie kindje is geboren, kunnen jullie de oplage gaan bestellen! Jullie zijn vast druk met alles rondom de kleine. Daarom hier stap voor stap hoe je de geboortekaartjes kan gaan bestellen.

 

Zo bestel je de geboortekaartjes

 

Bereid je bestelling alvast voor

Wanneer jullie kaartje helemaal naar wens is, dan staat deze klaar in je account om straks te bestellen. Je kan je kaartje ver van te voren klaar hebben staan. Omdat niet altijd degenen die het kaartje heeft ontworpen ook straks het kaartje gaat bestellen, hebben we een handige download (die je hier kan downloaden) gemaakt. Op deze download kan je precies opschrijven welk kaartje je straks wilt bestellen, noteer je de aantallen, papiersoort, soort enveloppen en eventueel sluitzegels en adresetiketten. Zo is het heel makkelijk om het kaartje straks te bestellen en niets te vergeten.

Je kindje is geboren: pas je kaartje aan

Jaaaa, jullie kindje is er. Gefeliciteerd! Je wilt nu graag je kaartjes gaan bestellen. Als eerste ga je naar je account en opent het kaartje dat jullie klaar hebben staan. Tip van ons: heb je nog meerdere kaartjes in je account staan, geef dan het kaartje dat ‘m moet worden een handige naam zoals DEFINITIEF. Is je kaartje vergrendeld omdat deze al eerder is besteld, dan kan je deze kopiëren om opnieuw te openen.

Vervolgens open je het kaartje in de editor en pas je het kaartje aan naar alle juiste gegevens:

  1. De datum (op alle plaatsen)
  2. De gegevens zoals uur, gram, gewicht
  3. Check nog alle gegevens
  4. Plaats alle tekst netjes (hoe je dat doet, lees je hier)
  5. Sla het kaartje op of bestel direct door op 'controleer en bestel' te klikken

Deze veelgemaakte fouten wil je voorkomen

We zien dat vaak dezelfde fouten worden gemaakt tijdens het bestellen. Voorkom deze en loop je kaartje nog even goed na op de volgende punten:

  1. Bij het tijdstip wordt vaak het woord (of de afkorting voor) 'uur' vergeten. Dan zien we bijvoorbeeld staan: 12.01  |  3250 gram  |  50 cm. Mooier is dan om 'uur' of 'u' achter de tijd te plaatsen.
  2. Maanden worden vaak met hoofdletter geschreven. Officieel is het in het Nederlands met een kleine letter
  3. De nieuwe tekst wordt niet netjes in het midden gezet

Twijfel je over de opmaak en wil je graag dat we met je meekijken, dan mag je ons altijd een mailtje sturen na je bestelling. Wij passen, indien nodig, het kaartje aan en je ontvangt van ons dan een printscreen van het definitieve drukbestand. Wanneer je hierop akkoord hebt gegeven, gaan wij de kaartjes drukken.

Bestel het kaartje en alle bijhorende items

  • Is je kaartje aangepast in de online ontwerptool, dan kan je het kaartje gaan bestellen. Controleer nog even de preview en plaats het kaartje in je winkelmandje.
  • In het winkelmandje is het de plek waar je aangeeft hoeveel kaartjes je nodig hebt. Neem dit ruim, want bijbestellen is zonde van de kosten (dan betaal je een hogere prijs per kaartje en de verzendkosten weer). Liever 5 te veel dan te weinig!
  • Ook geef je in het winkelmandje de papiersoort aan, vaak het papiersoort dat je al hebt gekozen bij een proefkaartje. Weet je niet meer zeker welke papiersoort je wilt? Bel ons gerust even. Wil je toch een andere papiersoort bij je oplage bestellen, houd er dan wel rekening mee dat kleuren op een andere papiersoort dan je proefkaart anders uitkomen.
  • Bestel de juiste enveloppen erbij.
  • Bestel ook eventueel de sluitzegels en/of adresetiketten.
  • Wil je nog iets van touwtjes of mooie clips of strikjes? Zet deze dan ook in je winkelmandje.

Rond je bestelling af

Is je bestelling helemaal compleet? Dan kan je de bestelling afronden door het juiste afleveradres in te voeren en de betaling af te ronden.

De controle fase

Alle kaartjes worden handmatig door ons gecontroleerd en vervolgens doorgezet naar de drukker. Mochten wij iets geks zien, dan zullen we altijd via de mail contact met je opnemen en nog niet gaan drukken. Jouw status is dan aangepast naar ‘Wacht op klant’. Want we drukken graag de mooiste kaartjes voor jullie!

Met zorg gedrukt

Kaartjes die voor 12 uur worden besteld, worden dezelfde dag gedrukt. Heb je geen extra bewerkingen (zoals folie of stansen) dan worden de kaartjes ook die dag naar jou verstuurd. Belangrijk is het om te weten dat jouw kaartjes helemaal op maat worden gemaakt. Zijn wij niet tevreden over de kwaliteit, dan zullen we de kaartjes niet versturen maar gaan herdrukken. We stellen je hiervan dan natuurlijk zo snel mogelijk op de hoogte. Wanneer de kaartjes naar jullie zijn verstuurd, ontvang je een track en trace code waarmee je het pakket kan volgen.

Geleverd

De kaartjes leveren we in een mooie doos met een sticker. Hierop hebben we groot gezet dat de kaartjes er zijn. Zo weet iedereen hoe belangrijk dit pakket voor jullie is, mocht het onverhoopt op een ander adres geleverd worden. De kaartjes liggen boven op en onder een inlay zitten de enveloppen.

Controleer de kaartjes

Heb je de kaartjes ontvangen, controleer deze dan goed. Is er iets niet naar wens? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten via de mail en stuur foto’s mee. Dan kunnen we dit direct voor je oplossen. Doe dit het liefst voor 15.30 uur, dan kunnen we nog dezelfde dag iets voor je doen. En verstuur de kaartjes dan nog niet, want dan heb je ze geaccepteerd.

En... versturen maar!